پژوهشگاه صنعت نفت

اخبار ستادی پژوهشگاه صنعت نفت

 

فراخوان دکتر مروست در مدل جدید کسب و کار پژوهشگاه صنعت نفت:

دعوت به همکاری راهبردی با شرکت های EPC و E&P بین المللی

دکترمهدي احمدي مروست، رئیس توسعهء کسب و کار پژوهشگاه صنعت نفت در مصاحبه اختصاصی خود با واحد خبر روابط عمومی این مجموعه، با بیان اینکه این سازمان با تجربه 60 ساله خود توانسته در ادوار مختلف، در حوزه­های متعددی از توسعه تکنولوژی فعالیت داشته باشد، تصریح کرد: همواره در کنار این توسعه تکنولوژی بر اهداف مرتبط با کسب و کار نیز تاکید شده است و در سال­های اخیر روش­های نوین در زمينه کسب و کار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که با استفاده از روش­های جدید کسب و کار به دنبال برطرف ساختن مشکلات این حوزه      هستیم، گفت: چنانچه درصدد اجرایی کردن زنجیره ارزش نفت در حوزه پژوهشگاه باشیم، می­بایست علاوه بر انجام پژوهش و دستیابی به فناوری، نسبت به تجاری­سازی این دانش­های کسب شده نیز توجه ویژه­ای داشته باشیم.

ایشان در همین راستا تصریح کرد: این مرکز در چند سال اخیر با بازبینی مدل کسب و کار پژوهشگاه، موفق به بهینه سازی آن شده، به نحوی که این مدل منطبق با یک سازمان پژوهش و فناوری در صنعت نفت باشد تا در نهايت خروجی­های مورد نظر و از پيش تعيين شده بدست آيد.

مروست با تاکید بر اینکه این بهینه سازی در جلسات با مدیران صنعت، وزات نفت و نخبگان داخل سازمان صورت پذیرفته، گفت: به منظور دست‌یابی به مدلِ بهینه در زمينه کسب و کار، نیاز به برنامه­های اجرایی داریم که خوشبختانه این برنامه­ها هم‌اكنون در حال انجام است و امیدواریم دربازه زمانی مناسب بتوانيم به نتیجه مثبت دست یابیم و این مدل نیز به طور کامل بهینه شود.

مروست در ادامه با تاکید بر اینکه " نوآوری در کسب و کار" به عنوان شعار سال 99 در پژوهشگاه انتخاب شده است، گفت: برای دست­یابی به اهداف این شعار استفاده از ابزار­های متفاوت در حوزه کسب و کار باید در دستور کار قرار می گرفت و یکی از اولین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته ، نگاه کسب وکار محورانه به فعالیت­های پژوهشگاه و همچنین تاسیس گروه توسعه کسب و کار در معاونت فناوری و روابط بین الملل بوده است.

رئیس کسب و کار پژوهشگاه تصریح کرد: با توجه به شعار پژوهشگاه مطالعات جامعی در زمینه مدل کسب و کار سازمان انجام شد و نتایج حاکی از آن بود که شرکاء استراتژیک در این مدل به خوبی دیده نشده‌اند و در این حوزه خلاء وجود دارد، از این رو نیاز به شرکاء استراتژیک برای رونق کسب و کار پژوهشگاه در حوزه تکنولوژی امری ضروری به نظر می رسید.

وی افزود: به این ترتیب شراکت استراتژیک با شرکت­های EPC و E&P و همچنین همکاری با کلیه شرکای دیگر برای دسترسی به بازارهای منطقه­ای و بین‌المللی در جهت صدور دانش فنی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفته است تا با سرعت بیشتری بتوانیم در قالب مدل کسب و کار نوینِ سازمان گام برداریم.

وی در ادامه افزود: از تمامی شرکت‌های EPC و E&P و تمامی شرکت­هایی که می‌توانند در بازار منطقه­ای و بین­المللی در حوزه صدور دانش فنی فعالیت کنند دعوت به همکاری می‌کنیم تا تکنولوژی­های پژوهشگاه را در سه حوزه بالادست، پایین دست و انرژی و محیط‌زیست در سطح منطقه­ای ، بین­المللی و داخلی ارایه نمایند، پژوهشگاه صنعت نفت رزومه خود را در اختیار این شرکت ها می گذارد تا تجربیات این سازمان را بعنوان مکمل توانا ئی های خود در بازار های فوق الذکر معرفی نمایند.

خبرنامه

در صورت تمایل به دریافت خبرنامه لطفا ابتدا فرم عضویت را تکمیل نمائید.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به پژوهشگاه صنعت نفت می باشد.© 2019

طراحی و بهینه سازی سایت توسط واحد روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت