ورود ثبت

ورود به حساب کاربری خود

نام کاربری
رمز عبور *
مرا بخاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

تکمیل فیلد های ستاره دار (*) الزامی است.
نام
نام کاربری
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
پست الکترونیک *
تایید پست الکترونیک *
تصویر امنیتی *
یکشنبه, 29 مرداد 1396

پژوهشگاه صنعت نفت از منظر بازدید کنندگان داخلی و خارجی

نظر سنجی دو روز اول نمایشگاه نفت تهران؛

پژوهشگاه صنعت نفت از منظر بازدید کنندگان داخلی و خارجی

 

 

 

با گذشت دو روز از بازگشایی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، غرفه پژوهشگاه صنعت نفت شاهد حضور گسترده ای از  از بازدیدکننده های خارجی ، داخلی و هیئت های مذاکره کننده بود.

به گزارش واحد خبر ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت، این گزارش  شامل دو بخش نظر سنجی از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بوده که در بخش اول به نتایج بازدید کنندگان داخلی اشاره شده است.

بر اساس نتایج حاصله نیمی از بازدید کنندگان، هدف از بازدید غرفه پژوهشگاه را آشنایی با فرصت های همکاری، 33% آشنایی با روزمه و دستاوردهای این مرکز، 12/8 % آشنایی با محصولات تجاری، 8/1 % آشنایی با فرصتهای سرمایه گذاری پژوهشگاه، 5/8 % آشنایی با خدمات قابل ارائه در حوزه  E&P عنوان کردند.

برپایه این گزارش 55/4 %  میزان دستیابی به اهداف مورد نظر را مطلوب ارزیابی کرده و در مورد دستاوردهای مورد توجه در بخش صنایع بالادستی نیمی از بازدید کنندگان به دنبال دستیابی به دستاوردهای زنجیره اکشتاف و تولید E&P هستند.

گفتنی است دو گزینه مدلسازی سیستم های نفتی و ارائه خدمات و مشاوره در زمینه های مربتط با صنایع بالادستی به طور مساوی 32/77 % از پاسخ ها را دریافت کرده و  در بخش دستاوردهای مورد توجه در حوزه صنایع پایین دستی ارتقای فرآورده ها و نفت خام هدف اول بازدید کنندگان با 47/4 % بوده و شیرین سازی و نمک زدا به طور مساوی 32 % از آراء را به خود اختصاص داده اند.

 بر اساس نظر سنجی انجام شده در غرفه پژوهشگاه ، در بخش دستاوردهای مورد توجه در حوزه محیط زیست و انرژی مدیریت آب و مدیریت خوردگی به طور مساوی 42%، مدیریت پسماند 35% و مدیریت کربن 22 % را به خود اختصاص داده است. همچنین محصول جاذب لکه های نفتی با 43/5 %  اولین محصول تجاری مورد توجه پژوهشگاه شناخته شده است.

بر پایه این گزارش سیمان سبک با 35 % و کک نفتی ، 24% ، گوگرد کشاورزی و پلاگ های حفاری با 15 % ، افزونه هرز روی 13% و روغن CNG ، گریس سرچاهی و پارسی سول با 2/2% در مراتب بعدی قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید 78 % از بازدید کنندگان نحوه برخورد و میزان پاسخگویی مسئولان و کارشناسان حاضر در غرفه را مناسب ارزیابی و در خصوص استفاده از کیوسک های اطلاع رسانی دیجیتال در غرفه، 32% اعلام رضایت کرده و همچنین 61 % از بازدید کنندگان متناسب بودن طراحی و فضای غرفه با راهبردهای پژوهشگاه را مناسب تشخیص داده اند.

همچنین در خصوص توانمندیهای پژوهشگاه 40 % از بازدید کنندگان توان ارائه راه حل های فناورانه در صنعت نفت و گاز را بسیار مناسب ارزیابی کردند.

لازم به ذکر است که 77% از پاسخگویان را مردان و 22 % را زنان تشکیل داده اند و 53 % از پاسخگویان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد ، 22 % کارشناسی  و 13/5 % را دکتری تشکیل می دهند 71% از پاسخگویان شاغل بخش های غیرنفتی و 29/5% شاغل وزارت نفت و شرکتهای تابع آن بوده اند.

نتایج بازدید کنندگان خارجی

بر پایه این گزارش 60 % از بازدید کنندگان خارجی، هدف از بازدید غرفه این مجموعه را آشنایی با روزمه و  دستاوردهای پژوهشگاه و 20% از آنها آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری اعلام کردند.

این گزارش می افزاید  61%  این افراد میزان دستیابی به اهداف را بالا ارزیابی کرده اند و در بخش دستاوردهای مورد توجه صنایع بالادستی 61 % مدلسازی سیستم و زنجیره اکتشاف تا تولید E&P را انتخاب نموده اند.

گفتنی است در بخش دستاوردهای مورد توجه صنایع پایین دستی فناوری شیرین سازی 63 % ، ارتقاء نفت خام و فرآورده 5/54 % و نمک زدایی
 18 % مورد توجه بوده است و در حوزه محیط زیست و انرژی مدیریت آب ، مدیریت پسماند و مدیریت کربن 33% و مدیریت خوردگی 42% مورد توجه بوده است.

خاطر نشان می شود در خصوص محصولات تجاری پژوهشگاه روغن CNG با 42% و کک نفتی و پلاگ های حفاری با 28% ، پارسی سول 21% مورد توجه خاص این بازدید کنندگان خارجی قرار گرفته است. 

 

خبرنامه

در صورت تمایل به دریافت خبرنامه لطفا ابتدا فرم عضویت را تکمیل نمائید.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به پژوهشگاه صنعت نفت می باشد.

طراحی و بهینه سازی سایت توسط واحد روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت