رييس انجمن علمي موتور ايران:

ارتقاء سازندگان، الزام بقاء در بازار رقابتي

 

 

 

از يك طرف قوانين جهاني و از طرف ديگر عقب بودن صنعت و زمان كم براي جبران از تهديد‌هاي پيش رو باعث مي‌شود سازندگان هر چه زودتر به فكر به‌روز‌رساني در حد بازار جهاني باشند تا علاوه بر حفظ بقاي خود توان حضور در بازار رقابت را پيدا كنند و در اين راستا انجمن موتور به عنوان وظيفه در اين مسير ياري‌دهنده سازندگان خواهد بود.

سيد محمد افقهي، رييس انجمن علمي موتور ايران و دبير نهمين همايش موتور‌هاي درون‌سوز و نفت در مراسم اختتاميه اين همايش كه روز چهارشنبه 28 بهمن ماه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه برگزار شد به پيمان كيوتو در سال 97 اشاره كرد و افزود: دولت جمهوري اسلامي به عنوان يكي از اعضاي پيمان كيوتو نسبت به رعايت استانداردها و ارايه گزارش‌هاي سالانه و اقدامات موثر علمي و عملي براي كاهش دي اكسيد كربن متعهد شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: با به روز‌رساني اين پيمان در اجلاس اقليمي پاريس كه ايران هم از متعهدان آن است قوانين سخت‌گيرانه‌تر شده و ناتواني در اين امر عواقب نگران كننده و جرايم دو چنداني براي كشور در پي خواهد داشت.

افقهي با اشاره به‌اين‌كه پايش دماي زمين ديگر به معناي كاهش گاز‌هاي صرفا مضر نيست و تمامي فرآيند احتراق زير ذره‌بين است، افزود: قسمت ديگر اين پيمان پايش قيمت سوخت در راستاي صرفه‌جويي انرژي پاك است و اين امر يعني 180 درجه چرخش نسبت به دهه‌هاي 70 و 80 ميلادي كه كاهش قيمت سوخت از اهداف كشورهاي توسعه يافته بود.

دبير نهمين همايش موتور‌هاي درون‌سوز و نفت با تاكيد بر اينكه عوامل ياد شده داراي اهداف مشتركي هستند گفت: احتراق بهتر و مصرف سوخت كمتر از مهم‌ترين اهداف بوده و اين مهم با بهره‌مندي از توان علمي و فني همه بخش‌هاي صنعت، ‌دانشگاه، مراكز تحقيقاتي و مراجعه دولت به انجمن‌هاي علمي به عنوان بازوي مشورتي و بهره‌مندي از خدمات تخصصي حاصل خواهد شد.

وي با تاكيد بر اين‌كه موضوع مهم ديگر تحولات سياسي جديد و تاثير آن بر روي صنعت و حوزه كاري موتور است، افزود: برجام براي مصرف كننده، محصول ارزان‌تر و با كيفيت‌تر به ارمغان خواهد آورد و درآمد دولت را افزايش و حتي بازار كار را تحت تاثير مثبت قرار خواهد داد.

افقهي افزود: شركت‌هايي كه متوجه نشوند بازار عوض شده از بين خواهند رفت و بعضي از توليد‌كنندگان دو سال آينده در جمع ما نخواهند بود.

وي به 16 سال فعاليت طراحي مشاركت و هدايت مهم‌ترين پروژه‌هاي موتوري كشور اشاره كرد و گفت: كيفيت يعني تكرار قطعه سالم كه كمتر خط توليد در كشور خواهيد يافت كه اين مهم در آن اتفاق افتد و اين بزرگترين مشكل قطعه‌سازي امروز كشور است.

 

 

 

خبرنامه

در صورت تمایل به دریافت خبرنامه لطفا ابتدا فرم عضویت را تکمیل نمائید.


کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به پژوهشگاه صنعت نفت می باشد.© 2019

طراحی و بهینه سازی سایت توسط واحد روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت